فارسی   English   العربی
 
   
 
  هیرسا - مایع ظرفشویی بدون بو , شامپوی سر , شیشه پاک کن , مایع ظرفشویی و سرکه , مضرات ، فرمول ساخت و مواد تشکیل دهنده مایع ظرفشویی , مایع دستشویی برای پوست های حساس , مایع دستشویی کودک , مایع دستشویی خوشبو , مایع دستشویی خارجی , مایع دستشویی مرطوب کننده , مایع ظرفشویی ضد حساسیت  
خانه | گالری تصاویر | مقالات | نظرسنجی | پیوندها | نقشه سایت | درباره ما | تماس با ما
© حقوق کپی برداری برای هیرسا محفوظ می باشد . طراحی و برنامه نویسی توسط طراحی و توسعه وب سایت صبا

چگونه از پوست و موی خود در برابر اثرات کلر استخر و سایر عوامل مخرب دیگر مراقبت کنیم؟(1)


ممکن است شما هم مثل من، شنا کردن را دوست داشته باشید. اما می ترسید شنا کنید. چون می دانید که کلر موجود در آب استخر بر روی پوست و موی شما اثرات منفی می گذارد. اما به نظر شما می شود به خاطر این مورد، شنا نکرد! 

شنای مکرر در استخرها تاثیرات محسوسی بر روی پوست و موهای شما دارد. اکثر استخرهای شنا حاوی کلر هستند. کلر عنصری گازی است که کمک می کند آب استخر گندزدایی شده و از باکتری ها و میکروب ها خلاص شود. اما همین کلر می تواند با آسیب رساندن به پوست شناگر، باعث بروز پیری پوست شده و شادابی پوست را شدیدا کاهش دهد. زمانی که شما قبل از شنا در حال استحمام هستید، گرما باعث باز شدن منافذ پوست می شود. کلر از طریق این منافذ وارد پوست شده و با انجام واکنش با روغن طبیعی پوست، سبب ایجاد ترک و چین و چروک در پوست می شود. تاثیر کلر بر پوست حتی در مقادیر بسیار پایین می تواند باعث ایجاد مشکلات اساسی شود. 

علاوه بر آن کلر باعث تخریب کوتیکول مو می شود. کوتیکول بخش خارجی مو است که باعث انعطاف و نرمی مو می شود. اگر کوتیکول مو آسیب ببیند، موهای شما خشک، وز، سیخکی و شکننده خواهد شد. 

هنگامی که مس در تماس با ساقه مو و در حضور کلر اکسید می شود، یک ته رنگ سبز ایجاد می کند که مخصوصا در موهای بور قابل مشاهده است. با اقدامات ساده می توانید از تاثیر کلر بر پوست و موی خود جلوگیری کرده و آن را درمان کنید. 

مراقبت های مو و پوست پس از شنا: