فارسی   English   العربی
 
   
 
  هیرسا - مایع ظرفشویی بدون بو , شامپوی سر , شیشه پاک کن , مایع ظرفشویی و سرکه , مضرات ، فرمول ساخت و مواد تشکیل دهنده مایع ظرفشویی , مایع دستشویی برای پوست های حساس , مایع دستشویی کودک , مایع دستشویی خوشبو , مایع دستشویی خارجی , مایع دستشویی مرطوب کننده , مایع ظرفشویی ضد حساسیت  
خانه | گالری تصاویر | مقالات | نظرسنجی | پیوندها | نقشه سایت | درباره ما | تماس با ما
© حقوق کپی برداری برای هیرسا محفوظ می باشد . طراحی و برنامه نویسی توسط طراحی و توسعه وب سایت صبا

شوینده های سبز! + فیلم


مقدمه:

امروزه مواد شوینده مضر فراوانی جهت نظافت حمام، سرویس های بهداشتی، البسه، اجاق گاز و ... استفاده می شود. مشکل اکثر شوینده ها این است که آنها انباشتی از مواد افزودنی شیمیایی و مضر هستند. یکی از بهترین و مفیدترین پیشرفت ها در این زمینه و برای خدمت به محیط زیست، تولید شوینده های سبز بوده است. قدرت شوینده های سبز عموما مانند دیگر پاک کننده هاست با این تفاوت که آسیب های جدی را که انسان ها به محیط زیست وارد کرده اند را به حداقل می رساند. 

# صرفه جویی در مصرف آب

شوینده های سبز، مصرف آب را به حداقل می رسانند. آنها طوری طراحی شده اند که به اندازه شوینده های استاندارد، کف تولید نمی کنند. بنابراین جهت آب کشی به آب بسیار کمتری نیاز دارند. 

## صرفه جویی در مصرف انرژی

حدود 80% از انرژی استفاده شده در شستشوها، جهت گرم کردن آب صرف می شود. در حالی که شوینده های دوستدار محیط زیست (شوینده های سبز) با آب سرد عملکرد مناسبی داشته و با کاربرد آنها تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. 

### استفاده از آنزیم ها در شوینده های سبز

از آنزیم ها در شوینده های سبز استفاده می شود. آنزیم ها علاوه بر افزایش قدرت پاک کنندگی و کاهش مصرف انرژی، زمان و دمای شستشو را کاهش می دهند و باعث کاهش میزان مصرف آب می شوند. 

#### استفاده از زئولیت در شوینده های سبز به جای فسفات ها برای گرفتن سختی آب

در شوینده های سبز از زئولیت به جای سدیم تری پلی فسفات (STPP) به عنوان یک سختی گیر و دوستدار طبیعت استفاده شده است. دلیل حذف فسفات ها از شوینده های سبز به این دلیل است که پساب حاوی آنها کود مناسبی برای جلبک ها، باکتری ها، گیاهان و جانوران آبزی ریز در رودخانه ها و دریاها هستند و باعث رشد و توسعه آنها با سرعت زیاد شده، میزان اکسیژن در سطح و اعماق آب کاهش یافته و باعث نابود شدن ماهی ها و آب زیان دیگر می شود. 

##### به حداقل رسیدن میزان دی اکسان در شوینده های سبز

دی اکسان به عنوان یک محصول جانبی در شوینده هاست که خطرات زیادی را برای انسان به همراه دارد. دی اکسان پس از تماس با پوست انسان به سرعت جذب بدن می شود و به صورت بالقوه احتمال ابتلا به سرطان های کبدی، پستان و پروستات را افزایش می دهد. همچنین جذب موضعی آن باعث حساسیت های خفیف تا شدید پوستی و چشمی می شود. در شوینده های سبز با کنترل شرایط تولید مواد اولیه سعی شده تا مقدار این ماده به حداقل ممکن برسد. 

###### استفاده از سورفکتانت های سبز آلفا - سولفو - متیل استر سولفونات چرب a-MES به جای الکیل بنزن سولفونات خطی (LAS) در شوینده ها

a-MES یک سورفکتانت آنیونی است و به عنوان یک جایگزین جذاب سبز برای سورفکتانت های مشتق شده از نفت در نظر گرفته می شود. استفاده از این سورفکتانت های سبز در شوینده ها به جای LAS ها، دارای شاخص حذف چربی و آلودگی بالاتری بوده و عملکرد آن به راحتی تحت تاثیر سختی آب قرار نمی گیرد. همچنین استفاده از این مواد شوینده باعث شده تا مقدار مواد اولیه کاربردی مانند STPP  در این محصولات به خصوص مایع ماشین لباس شویی تا 33% کاهش یابد. 

####### نانوشوینده های دوستدار محیط زیست

از این محصولات برای تمیز کردن نفت و آلاینده های نفتی در سکوهای نفتی استفاده می شود. از آنجایی که حساسیت زیادی برای حفظ محیط زیست در سکوهای نفتی وجود دارد، بنابراین استفاده از شوینده های شیمیایی می تواند آسیب های زیادی به آبزیان وارد کند. به همین دلیل استفاده از شوینده های نانوارگانیک مزیت های زیادی در این حوزه دارد. در این شوینده ها از تکنیک نانو استفاده شده کاملا گیاهی بوده و ترکیبات اصلی آن، از گیاه چوبک استخراج می شود. فاقد الکل و مواد خورنده بوده و به هنگام استفاده شرایط ایمن تری را نسبت به محصولات شیمیایی موجود در بازار فراهم می کنند. علاوه بر سکوهای نفتی از این شوینده ها می توان در شستن سطوح مختلف مانند بدنه خودرو، سینک ظرفشویی، لاستیک خودرو، عینک و حتی چرم نیز استفاده کرد. 

######## قرص های شوینده دوستدار محیط زیست

قرص های کوچکی برای تمیز کردن ابداع شده که در حفظ محیط زیست کارآمد است. کافی است فرد یک بطری را پر از آب کرده و قرص را درون آن بیندازد. پس از چند دقیقه محلولی ایجاد می شود که می توان از آن برای تمیز کردن استفاده کرد. هدف از ابداع این قرص ها، کاهش بسته بندی های پلاستیکی یکبار مصرف در بازار بوده است. این قرص ها صد در صد غیر سمی بوده و بطری های مخصوص آن، عاری از ماده BPA می باشد.