فارسی   English   العربی
 
   
 
  هیرسا - مایع ظرفشویی بدون بو , شامپوی سر , شیشه پاک کن , مایع ظرفشویی و سرکه , مضرات ، فرمول ساخت و مواد تشکیل دهنده مایع ظرفشویی , مایع دستشویی برای پوست های حساس , مایع دستشویی کودک , مایع دستشویی خوشبو , مایع دستشویی خارجی , مایع دستشویی مرطوب کننده , مایع ظرفشویی ضد حساسیت  
خانه | گالری تصاویر | مقالات | نظرسنجی | پیوندها | نقشه سایت | درباره ما | تماس با ما
© حقوق کپی برداری برای هیرسا محفوظ می باشد . طراحی و برنامه نویسی توسط طراحی و توسعه وب سایت صبا

محافظت از لباس های تیره و مشکی


افرادی که از لباس های تیره یا مشکی استفاده می کنند، معمولا شاهد بودند که لباس ها پس از مدتی و با چندبار شستشو رنگ اولیه خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از بور شدن لباس مشکی خود می توانید نکاتی ساده را رعایت نمایید. تا لباس مورد علاقه تان جلوه اولیه خود را داشته باشد.

شست و شوی لباس های مشکی

از شستن زیاد لباس ها خودداری کنید

عادت زود شستن لباس ها بدون این که به حد معمولی از کثیفی رسیده باشند باعث کهنه شدن زود هنگام آن ها می شود. حتی اگر تمام جوانب احتیاط را رعایت می کنید باز هم لباس کمی رنگ می دهد.

بنابراین اگر بخشی از لباستان کثیف شد تنها همان قسمت را با لکه بر مناسب تمیز کنید؛ و یا بدون آن که بو گرفته باشند و آلوده شده باشند آن ها را نشویید.

لباس ها را پشت و رو بشویید

قبل از شست و شوی لباس مشکی بهتر است آن را پشت و رو کنید.

زیرا رنگدانه های لباس روی سطح بیرونی آن است به همین خاطر تماس کمتر با لباس های دیگر، در بور نشدن لباس های مشکی موثر است. همچنین بستن دکمه و زیپ لباس نیز توصیه می شود.

لباس ها را بر اساس رنگ دسته بندی کنید

این مورد از اصول اولیه شست و شوی لباس هاست، شستن لباس های روشن و تیره با هم باعث انتقال رنگدانه های آن ها به هم می شود و به هر دو لباس آسیب می زند.

لباس ها را با آب سرد بشویید

هنگام شستن لباس مشکی استفاده از آب ولرم یا آب داغ باعث می شود رنگ دهی لباس بیشتر شود.

چه در شیوه شست و شوی دستی و چه ماشینی بهتر است دمای آب را پایین نگه دارید.

چرخه شست و شو را روی کوتاه ترین زمان ممکن قرار دهید

نکته اول اینکه پیش از شست و شو و نگهداری هر لباسی به برچسب راهنمای شستشوی آن لباس، که معمولا به صورت یک تکه پارچه به لباس متصل است دقت کنید و به توصیه های آن عمل کنید.

هر چه زمانی که لباس ها در لباس شویی می مانند کمتر باشد، رنگدانه های لباس فرصت کمتری برای خارج شدن از لباس خواهند داشت. معمولا لباس ها با نصف زمان (طولانی مدت) که در نظر می گیرید و با نصف ماده شوینده ای که مصرف می کنید کاملا تمیز می شوند بنابراین برای افزایش طول عمر لباس های تیره خود بهتر است وسواس را کنار بگذارید.

از شوینده مناسب لباس های تیره استفاده کنید

شوینده مناسب لباس های تیره

شوینده هاییی که برای شست و شوی لباس مشکی ساخته شده اند، فرمولاسیونی دارند که موجب کمتر خارج شدن رنگدانه ها از لباس می شود.

برای تصفیه آب ها به آن ها کلر اضافه می کنند، کلر موجود باعث سفید شدن یا کمرنگ شدن لباس می شود. استفاده از شوینده لباس های تیره باعث خنثی کردن کلر تاثیر کلر آب خواهد شد.

سعی کنید از شوینده های مایع استفاده کنید، این شوینده ها بهتر در آب حل می شوند و به خاطر لطیف بود آسیب کمتری به پارچه می رسانند.

برای خشک کردن لباس های تیره از خشک کن استفاده نکنید

حرارتی که برای خشک کردن لباس ها در خشک کن تولید می شود، اعث جدا شدن رنگدانه های لباس از آن می شود. برای خشک کردن لباس ها در هوای آزاد مراقب باشید آن ها را در معرض نور آفتاب آویزان یا پهن نکنید. نور آفتاب آسیب جدی به رنگ لباس وارد می کند.

از نمک یا سرکه سفید استفاده کنید

نمک و سرکه سفید در جلوگیری از بور شدن لباس مشکی و خارج نشدن رنگدانه های آن بسیار موثرند.

سرکه نرم کننده نیز هست و از مواردی مانند پرز گرفتن لباس جلوگیری می کند.

اتو کردن لباس های مشکی

و در آخر پس از شستن لباس مشکی برای اتو کردن این لباس ها، برچسب راهنمای نگهداری از لباس را پیش از اتو کشی نگاه کنید تا دمای مناسب اتو را متوجه شوید. ضمن اینکه بهتر است از این پارچه بر روی لباس استفاده کنید تا از تماس مستقیم اتو و لباس جلو گیری کنید. همچنین خشکشویی لباس های مشکی روش مطمئنی برای رنگ پس ندادن آن است.

 

 

در ادامه بخوانید: ترفندهای شستن لباس های سفید